torsdag 28 februari 2013

Våren är i antågande!

Igår var en oerhört vacker dag och den första dagen som man kände att våren är på väg! Solen värmde, fåglarna kvittrade som tokiga och det porlade och droppade från taken och snödrivorna! I vår rabatt har vintergäcken kommit upp. Vissa så att de välter trädgårdstomten! ;-)

Och kanske kan jag snart verkligen känna och glädjas åt våren ordentligt också. Jag var på ett första möte med terapeuten igår också. Det är alltid jobbigt, men det gör ju nytta. Men det gör också att dagen idag har varit ganska jobbig. Men efter en kväll i soffan med sticket så känns det lite bättre...

Igår var jag dessutom på StickCafé i Staffanstorp och jag fick hjälp med min Rundt Regnet, så nu snurrar den på. Även om jag inte är helt överens med stickorna. Det finns inte Karbonz i st 4,5, så jag får använda björkstickor istället, för metallstickorna funkar inte alls. Jag har även haft lite problem med mina andra projekt. Lösgangern körde jag fast i, men fick hjälp på Online Stickcafé. Och tröjan som jag började på till Linnea stämde inte alls i masktätheten, så den fick jag börja om på. Men nu är de också på rätt köl! Nu skall bara jag komma på rätt köl också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar