Har inte skrivit om hur jag mår på länge. Det har på ett sätt varit en medveten strategi för att faktiskt må lite bättre. Jag har haft och har fortfarande oerhört mycket på jobb, och eftersom jag har egen firma så är det ju roligt! Men det kan också bli för mycket av det goda, och jag har känt mig väldigt stressad de senaste veckorna. Så för att hålla mig flytande så har jag låtit bli att rota för mycket i mitt mående.
Jag går ju kanske som bekant hos en terapeut och det börjar nu kännas som att det rör sig framåt. På sistone har vi pratat mycket om de höga krav jag ställer på mig själv och hur jag känner det när jag inte klarar av att uppfylla dem. Och låt mig nu bli lite personlig, för att jag tror att jag är långt ifrån ensam med dessa problem.
Det finns ingen som är så bra som jag på att racka ner på mig själv som när jag inte uppnår mina mål. Oavsett om de var genomförbara eller ej. Oftast är de faktiskt oerhört högt ställda. Inte ens the Bionic Woman, He-Man eller Supermannen hade klarat av dem. För de är just det: för högt ställda. Jag börjar inse det nu.
Varje kväll när jag har nattat Linnean är jag helt slut. Jag skulle kunna gå och lägga mig klockan åtta varenda kväll i veckan, men det är ju inte så kul. Och om jag är så trött när dagen är nästan slut, då måste det ju betyda att jag har gjort tillräckligt den dagen. Jag kan ju knappast göra mer. Sedan må det vara hänt att jag inte har jobbat så mycket som jag hade tänkt, att det står disk i hela köket, ligger högar med tvätt och att man snubblar på leksaker var man än går. Förmodligen har jag gjort något annat för det är faktiskt inte så att jag sitter och pillar mig i naveln hela dagarna.
Igår var en sådan dag. Jag hade jättemånga timmar framför mig vid symaskinen, men först kom jag inte igång för att jag satte mig och jobbade med detta i en timme, sedan stickade jag en liten stund för att samla mina tankar lite. Sedan sydde jag faktiskt i ett par timmar. Så var det dags att fika innan vi skulle fara iväg till Linneas dans. Så var det kvällsmat när vi kom hem och eftersom den inte var helt klar så dröjde den lite. Och eftersom pappa skulle natta så fick jag ta hand om hunden och han behövde gå en ordentlig promenad och efter det behövde han badas. Och när han har badat så måste man borsta honom annars får man ett helvete sedan, så då gjorde jag det. Och sedan var klockan halv tio på kvällen, och då orkade jag ärligt talat inte sätta mig och jobba! Så jag hade inte sytt i sex timmar som planerat, men jag fick gjort en massa andra saker! Duktig var jag också!!!
Och med det sagt så tänker jag nu koka mig en kopp thé och sätta mig och sticka en timme innan jag går och lägger mig. Det är det enda jag behöver nu!