måndag 7 december 2009

En bakelse någon?


Vissa projekt är redan igång. Bland annat bakelseprojektet.

Dessa små bakelser är virkade efter ett mönster från Stoff och stil. Och även om jag inte på något sätt är en van virkerska så är de relativt enkla.


Dessa är en julklapp till ett litet flickebarn,
men frågan är om jag inte skall göra en till Merry också med en pip i, med tanke på hur många gånger han springer upp på bordet och stjäler dem...

Julklappsverkstaden är i full gång


Dåså, det börjar lacka mot jul och antalet projekt ökar drastiskt. Varför köpa julklappar när man kan göra dem själv?! I och för sig är det bara inbillning att det blir billigare, men det blir så mycket roligare ju!!!
I fredags var jag på Helylle i Kristianstad och syndade. Ja, jo, jag köpte ju garn till ett par julklappar men det var inte riktigt meningen att jag skulle köpa mer än ett nystan till mig själv... Jag har länge gått och fluktat efter ett nystan Kauni, ett printfärgat ullgarn som säljs i stora nystan som räcker till en hel trekantssjal. Men det är ju så svårt att välja fel. Jaja, då får man ju köpa mer än ett nystan... Det är inget annat att göra.Nåja, fint kommer det att bli.
Så var jag och hämtade paketet från Stickbutiken också. Däri ligger det en blivande mössa, tossor och byxor. Vem som skall få alla dessa godsaker får vi se på julafton... Visst är berget härligt!!??

Merry tycker väl inte att det är så kul när matte sitter och stickar hela tiden, men det är ju rätt så mysigt att ligga brevid i soffan...

söndag 29 november 2009

Jag, en bloggare?!


Jaha, då ska man alltså börja blogga... Jag som svor att aldrig göra det... Men, men sådant är livet.
Här har jag alltså tänkt att skriva om vad jag sysslar med vid sidan om mitt företag Merry Design, dvs på min fritid. (Huruvida man nu har fritid som egenföretagare...) Här kommer jag att lägga upp lite om de projekt jag håller på med, kurser jag går, och vad jag och hunden hittar på. För detta är även Merrys blog. Här skall vi skriva om våra kurser och andra roliga hundaktiviteter vi är på.

Just nu gör vi inte så mycket. Det har mest varit adventspyssel för hela slanten och eftersom jag just nu har lite tid över så kommer julklappsverkstan gå på högvarv här framöver. Igår satte vi upp adventsstjärnor och ljusstakar och även Merry var med på ett hörn.