Jo, så är det. Idag har det bara varit "regn hos mig", för att citera en av Sveriges bästa låtförfattare. Det har regnat ute i princip hela dagen och själv har jag slutat räkna hur många gånger jag börjat gråta för inget idag. Jag vet att jag borde göra en massa saker för att föröka må lite bättre, för att kunna kravla upp över kanten på den där svarta gropen, men idag har jag bara inte orkat. Inte idag heller. Och nu börjar det kännas som om det har känts så här hela våren... Jag lyssnade på Jonas Gardells Sommarprogram häromdagen och han utryckte sig ungefär så här: Lyckan är att känna sig mer som en människa och lite mindre som en lort! Där är inte jag kan jag säga. Jag känner mig mest som en lort. Jag är verkligen inte mitt bästa jag just nu. Orkar inte med familjen och är otrevlig mot de som står mig närmast. Och när kvällen kommer så mår man inte bättre! Men jag orkar inget annat just nu. Egentligen skulle jag helst inte behöva ha folk omkring mig alls...
Men jag har fått mycket stickat i alla fall! Jag har snart stickat färdigt alla delar till Linnea sommartröja och igår (som var en ganska bra dag) så letade jag fram mönster till en liten bebiströja. Det är ju tur att omgivningen ynglar av sig så att man har anledning att sticka ytte-pytte-små tröjor så att man kan bli av med restgarn man inte vill göra sig av med. Tre stycken är på gång, två nu och en senare i höst. Vi får väl se vad jag orkar med...

Men jag har pysslat lite med Linnea idag i alla fall! Eller i ärligheten namn så är det nog jag som tycker det är roligast än så länge... Vi har tidigare bränt upp våra korkunderlägg (som legat på spisen och så har någon satt på fel platta...) så jag passade på att göra ett underlägg i pärlor. Det här med pärlplattor var något som jag alltid ville ha som barn, men av olika anledningar inte fick. Så därför är det något som jag mycket gärna vill göra med Linnea! Men hon tröttnar efter fem minuter och jag blir irriterad för alla pärlor som trillar ner på golvet så att man måste krypa runt och leta upp dem så att hunden inte tuggar i sig dem och blir dålig i magen. Äsch, jag kanske skulle köpa mig egna pärlor istället! Fint blev det i alla fall!
Och igår, som ju var en ganska bra dag så åkte vi på utflykt till Vismarlövs Bagarstuga och Café. Och det kan jag varmt rekommendera!!! Mysig, gammaldags, allmogestil inomhus och en underbart vacker trädgård att fika i. Kakbuffé med hembakta kakor för bara 75:-. Var i stan kan man få en fika för bara 75 pix??!!
Och det var så mysigt att gå runt i trädgården och titta. Vi har själva röjt en hel del i vår trädgård och då är det så kul och se vad man kan göra och hitta nya fina växter. När vädret är mer tillåtande skall jag visa första fasen av vår trädgårdsrenovering, men nu får ni hålla tillgodo med den vackra trädgården i Vismarlöv!
 |
| Gammeldags fina möbler överallt. |
 |
| Vy från trädgården. |
 |
| Finaste Linnean! |
 |
| Åh, man kan se genom bordet! |
 |
| Husets katt kom på besök |
 |
En gammal kärra var rolig att
klättra i. |
 |
I dammen bodde både änder och
gäss som hade ungar. |
 |
Tänk att brännässlor kan vara
så vackra! |
 |
Andra vackra blommor
som jag gärna skulle ha i
min trädgård! |
 |
| Utslängd på Skånska slätten! |