måndag 24 juni 2013

När man inte orkar rycka upp sig...

Ibland har man dagar då man bara inte orkar rycka upp sig. Då man helst vill dra täcket över huvudet och bara inte gå upp. Idag är en sådan dag.

Jag har haft en ledig vecka. Vissa kallar det semester, jag kallar det återhämtning. Faktum är att hela våren har jag kämpat på, som i en uppförsbacke, trots att jag egentligen borde ha klivit åt sidan. Det har satt sina spår. Som ni vet så har jag haft diverse problem, både i kroppen och i knoppen, och hade möjligheten funnits borde jag nog inte ha arbetat alls under en period för att verkligen ha kommit tillrätta med dessa problem. Nu har den möjligheten inte funnits. Så alltså skulle jag ha en återhämtningsvecka.

 Idag är det måndag och idag känner jag att det räckte inte med bara en vecka. Problemet är att jag nog inte riktigt har återhämtat mig, utan gjort en massa. Vi har röjt i trädgården, jag har klippt hunden, vi har firat min födelsedag och midsommar. Och det är ju i och för sig återhämtning, men det har nog blivit för mycket av "göra andra saker än vanligt"-återhämtning och lite för lite "vila och fundera"-återhämtning. Så idag skiter jag i allt. På torsdag måste jag jobba. Vi får se hur det går innan dess.

Allt det där andra jag har gjort skall jag berätta om en annan dag, jag lovar.

Jag tror jag skall sticka lite... Om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar