Vi har haft magsjuka i familjen. Lilla Linnean blev dålig i torsdagskväll och i fredags trodde jag att jag hade åkt på det. Så jag gjorde något jag bara gjort ett par gånger tidigare: jag kontaktade mina kunder och berättade att jag var sjuk. Ont i magen och illamående... Men det verkar "bara" vara en släng av magkatarr. Så vi har haft lite sjukstuga de senaste dagarna. Mycket film har det blivit, en del pussel och en hel del "kafferep" både med och utan dockor och nallar.
Men om jag skall ta lärdom av detta så måste jag sluta stressa upp mig så! Kroppen säger ifrån på skarpen nu! I torsdags var jag så trött att jag knappt kom innanför dörren på kvällen innan jag brast i gråt. Och dagen därpå lägger magen ner. Egentligen är det nog inte så att jag har så fantastiskt mycket att göra, utan att allt jag har att göra snurrar i huvudet samtidigt och jag kan inte riktigt koncentrera mig på uppgiften framför mig utan jag tänker på både nästa och den efter det samtidigt, och så blir jag stressad. Fast om jag skall vara helt ärlig så har jag mycket att göra. Dels har jag mycket jobb, och jag har ju alltid massor av projekt jag vill göra! Frågan är bara hur jag skall göra för att inte gå igång på detta sett? Helt ärligt så... hade jag vetat det så hade jag inte gjort det! Blir nog något för terapeuten att hjälpa till med.
Igår orkade jag i alla fall med att sticka lite. Min vårutmaning: att sticka på danska och Think outside the box-mönster Rundt Regnet av Geilsk, höll på att gå illa. Eftersom man stickar runt runt så är det lätt att vända håll när man inte skall det, vilket jag ju gjorde... Istället för att fortsätta i en fin sväng så blev det en gaffel... Och normalt sett så brukar jag inte vara jättepetig, men det störde mönstret jättemycket. Men jag tog mod till mig och ryckte ur stickan och repade upp säkert tio varv! Och lyckades dessutom få på det hela på stickan igen utan att tappa en enda maska! Och nu är jag en bra bit på gång efter det. Ibland är det härligt att sticka med stickor 4.5 för det går så fort!
| bild från crochetera |
Idag har vi även haft finbesök av Merrys kompisar Eddie och Ceasar! Deras matte hjälper mig med arbetet som lokalombud i SYTS och vi har planerat lite träffar i vår, sommar och höst! Det skall bli jätteroligt och det är så skönt att ha hjälp! Tror att det kan bli ett bra samarbete!
Utmaningen att inte slötitta på teve då? Tja, det gick väl ganska bra. Nu när jag har varit sjuk har det ju blivit en hel del, främst barnfilm och barnprogram. Men annars har jag varit duktig! I tisdags blev det lite, men rent tekniskt så var det faktiskt maken och inte jag som tittade på teven! Jag stickade...

