fredag 8 mars 2013

Det här med eget företag...

Att ha eget företag har många fördelar: man är sin egen chef och bestämmer om man vill ta ledigt mitt i veckan bara för att solen skiner, bland mycket annat.

Men man får även stå ut med att vara tvungen att jobba in de där timmarna man tog ledigt när solen sken, förmodligen någon natt någon av de närmaste veckorna.
Man får också stå ut med att vara tvungen att lämna sitt sjuka barn hemma med pappa, som egentligen är bäst i världen, när barnet hela tiden bara gråter hjärtskärande och ropar "Bara mamma!!!". För annars får man inte in några pengar.
Men egenföretagare har också rätt till VAB säger du. Ja, men när SGIn är så låg att man inte ens kan föda familjen en hel dag på dagersättningen så är det inte ett alternativ..

Just idag hade jag inte haft något emot att vara anställd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar