Det är inte lätt ibland, att vara i nuet. Just nu är det jättesvårt för mig iallafall, och det smärtar mig. Det känns som om vad jag än gör så är jag en timme före i tanken, eller flera dagar eller ibland flera veckor. Jag stressar upp mig över veckans arbete och samtidigt stressar jag över mina framtida leveranser som ligger flera veckor fram i tiden. Och jag menar bokstavligen samtidigt.
Men då är det bra att ta en stund med hunden eller barnet! För de är i nuet, hela tiden. I eftermiddags var jag och Linnean på dansen för första gången på terminen. Vi pratade om det redan i morse och hon fick se sin lilla dansdräkt som hon skulle ha på sig. Och hon har längtat! Det har bara varit "hoppa och dansa" i flera dagar. Hon ställer villigt upp på att fotograferas i sin dräkt. Så hon rusar i danslokalen först av alla och kan nästan inte hålla sig! Sedan rusar hon på i 150% i ren och skär lycka, tills hon kroknar tio minuter innan det är slut. Och för en liten stund var även jag bara där, i danslokalen.
Jag skall behålla denna bilden på näthinnan, för mer i nuet kan man inte vara! Det finns inte en tanke på något annat än just det som händer i stunden. Tänk om man kunde vara lite mer som hon...
pink pink!
2 dagar sedan

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar