måndag 29 augusti 2011

Hundsommar!


Jaha, då är hösten här och det känns som om sommaren bara har svischat förbi! Men om man tänker efter så har det hänt en hel del. Inte minst har vi hunnit med ovanligt mycket hundaktiviteter. Nu när Linnean har blivit lite större är det lättare att göra saker så alla kan följa med!

I mitten på juni så hade vi vår årliga hundträff på Staffanstorps Hundklubb. Detta är nog en av årets bästa dagar för Merry! Massor av hundkompisar och massor av plats att springa på. Linnean sov däremot sig igenom hela träffen...

Sedan har Merry varit på sommarkollo hos farmor och farfar i stugan, medans resten av familjen var på storstadssemester. Det var riktigt mysigt att ha farmor och farfar för sig själv och få massor av godis, kärlek och långa promenader längs med havet... Ett par turer i cykelkorgen och promenader på golfbanan hanns också med. Och sedan kom husse och matte och Linnean och var en vecka i stugan också...


Och första helgen i augusti var vi hela familjen med i
Hund och Hästdagar på Ribban där Merry var och representerade sin ras. Vi fick låna ett tält
och sedan var det bara att ställa upp med information om rasen och visa upp sig. Vilket Merry och hans kompisar Eddie och Ceasar gjord
e galant! Vi passade även på att ta Hundförarmärket och det klarade vi med beröm godkänt! Det är alltid roligt att se när de gamla takterna från Lydnadsträningen sitter i. Vi fick också chans att titta på lite olika uppvisningar med bl a agility och Free-style och det skall erkännas att man blev allt lite sugen igen. Önskar att man hade mera tid bara!

Avslutar med några bilder från en av sommarens bästa dagar då vi var med en kompis och hennes barn i Ravinen här i Lund. Barnen fiskade efter kräftor och badade och Linnean lät sig väl smaka av jordgubbar och Merry tyckte bara att livet var allmänt toppen!












Så tänker man efter så har hela sommaren faktiskt inte regnat bort! Det har varit några sköna dagar också!!!

onsdag 10 augusti 2011

Nytt av gammalt


Oj vad tiden går, som vanligt... Och som vanligt har jag gjort massor och bloggat väldigt lite. Nåja, vi får ta lite i taget.
För en tid sedan skrev jag om att jag skulle göra nya kläder till Linnea av kläder ur vår garderob. Riktigt så mycket som jag hade tänkt mig har det inte blivit än, men en tunika har blivit ett par byxor iallafall.
Även byxorna jag har på mig har jag långt om länge knåpat ihop till mig själv. Så lite pyssel har det blivit. I övrig är jag helt inne i en stickperiod just nu. Jag håller på att montera den lilla rosettkoftan till Linnea. Jag stickade färdigt den för att ha den med på vår semester, men då den blev lite stor så har den fått ligga någon månad. Så har jag plockat fram ett UFO från förra året, en randig kofta och den skall jag också göra färdigt innan något nytt påbörjas!
Under semestern var vi och hälsade på moster och kusin och jag lärde mig tvåändsstickning, men det får bli ett annat inlägg!