onsdag 10 augusti 2011

Nytt av gammalt


Oj vad tiden går, som vanligt... Och som vanligt har jag gjort massor och bloggat väldigt lite. Nåja, vi får ta lite i taget.
För en tid sedan skrev jag om att jag skulle göra nya kläder till Linnea av kläder ur vår garderob. Riktigt så mycket som jag hade tänkt mig har det inte blivit än, men en tunika har blivit ett par byxor iallafall.
Även byxorna jag har på mig har jag långt om länge knåpat ihop till mig själv. Så lite pyssel har det blivit. I övrig är jag helt inne i en stickperiod just nu. Jag håller på att montera den lilla rosettkoftan till Linnea. Jag stickade färdigt den för att ha den med på vår semester, men då den blev lite stor så har den fått ligga någon månad. Så har jag plockat fram ett UFO från förra året, en randig kofta och den skall jag också göra färdigt innan något nytt påbörjas!
Under semestern var vi och hälsade på moster och kusin och jag lärde mig tvåändsstickning, men det får bli ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar