 |
| Vårat busfrö! |
Oj vad tiden går fort när man har roligt! För i sommar har det varit ganska roligt faktiskt! Hela Juli har vi haft fantastiskt väder och vi prickade nog in sommarens bästa veckan när vi var i stugan i Halland!
Linnean har blivit stor tjej i sommar också! Inte bara har hon fyllt tre år (!!) hon har även släppt blöjan! Jag hänger inte med! Tyckte det bara var förra sommaren som vi kom hem från BB med henne!
 |
| Nakenfis i sommartröjan! |
Och jag har mått ganska bra i sommar också. Jag skulle nog förvisso behövt lite längre ledighet, men å andra sidan har jag verkligen varit ledig de två veckor som jag var ledig! Så nu försöker jag hålla stressnivåerna nere, inte planera in så mycket varken på jobb eller hemma och ta dagen lite som den kommer. Göra lite måsten, men mest det som jag känner för. Jag har dessutom tagit mig igenom min stora mardröm, eller håller på kanske jag skall säga. I onsdags opererade jag ut den där förbaskade visdomstanden! Och det var inte så farligt som jag trodde och det har gått mycket bättre än vad jag räknat med! Nu skall jag bara igenom mardrömmen att betala för eländet också...
 |
| Bebiströja i CottonTime |
Jag har stickat en hel del i sommar också! En tröja till Linnean har blivit klar och en liten tröja till en liten nyföding.Sommartröjan är en tröja i ett Akrylgarn (!!) som jag köpt på Gekås i Ullared för 15:- nystanet (!!). Det var ju så billigt så jag köpte 10 nystan på en gång så jag har faktiskt garn till en tröja till. Eller polyakryl står det på banderollen. Jag vet inte om det spelar roll, men det känns verkligen inte som ett akrylgarn! Det är mjukare än mjukaste bebisbomull och den här tröjan har hon faktiskt velat använda mycket och själv tyckt är fin! Mönstret är från Debbie Bliss och heter Guernsey Sweater, och mönster rapporten kommer jag definitivt göra igen!
Nyfödingströjan är i Cotton Time från SMC, och det är helt klart ett nytt favoritgarn! Det kommer jag att köpa och göra fler saker i! Mjukt och härligt! Men jag har ofta problem med masktätheten när jag stickar i bomull och får gå ner ett halvt nummer i stickor och hålla åt ordentligt. Men nu har jag lärt mig den hårda vägen (fick repa upp och sticka om halva tröjan) så nu vet jag det. Mönstret hittade jag på Ravelry och är en tröja helt utan sömmar, vilket ju är idealiskt för bebiskläder! Om jag orkar, hinner och har lust(se nedan) skall jag sticka ytterligare en bebiströja i höst och då kommer jag att använda detta mönstret igen.
Jag har faktiskt virkat en hel del också, men det har dessvärre inte blivit några färdiga projekt än. Ett är en överaskning, så det är fortfarande lite hemligt, men det skall bli färdigt snart för jag har inte mycket kvar. Det andra var en virkad/sydd klänning till Linnean som var tänkt att bli klar till födelsekalaset men garnbrist satte stopp för det. Men den får bli klar till farfars kalas istället!
Så jag är tillbaka på banan med massor av inspiration! Nu kvarstår bara utmaningen i att inte dra igång för mycket och att inte sätta upp en massa mål för mig själv. När jag stickade den lilla bebiströjan så sade jag till mig själv att jag inte skulle sticka på deadline i höst, men ärligt talat vet jag inte riktigt hur jag skall klara det??!! Det är ju så många saker jag vill göra och till så många personer! Nåja, det är en senare fråga!
Jag var till och med och tränade en gång i sommar! På ett pass i magdans och kom på att det var jätteroligt! Så när jag kan skall jag försöka gå på något danspass. Och komma igång med styrketräningen, men inte idag för det känner jag inte för!!!
I övrigt så har nu dagis kommit igång igen och rutinerna börjar så smått falla på plats igen och det tycker jag är jätteskönt!!!
 |
Oväntad barnpassning gav
skön semesterstickning! |