Häromveckan gjorde jag och Linnea gipsavtryck. Till Farmor och Farfar, Mormor och Gudmor och Gudfar. Mamma och pappa skulle naturligtvis också ha en plakett! Enkelt att göra hemma, men lite trixigt med en liten flicka som tycker att det är väldigt spännande att känna på olika saker, så även trolldeg... Så man fick ha mycket tålamod och göra om många gånger.
Lite sticke har också hunnits med. En mössa till en liten kille som är tokig i Ben10 har jag gjort. Kollade lite efter mönster på Ravelry, men där fanns inte och då fick man räkna själv och göra mönster. Tack och lov är inte loggan så svår att göra något av... Blev ganska bra tycker jag. Nu hoppas jag bara att han tycker om den och att den kommer att passa. (Och att mamma inte visar bilden för honom innan han har fått den!)
Nu har jag ju inte varit helt sysslolös innan heller. Faktum är att jag och Linnea var på stickkurs i december! Och med både mormor och Linneas "moster" så fick jag till och med stickat lite också! Tack för det och en jättetrevlig dag! Då fick vi lära oss att göra snygga avslut på våra stickningar: sy snygga sömmar, snygga kanter och annat matnyttigt. "Den fulländade stickningen" hette den och den kan jag varmt rekommendera för alla stickintresserade. Den hölls av en kvinna som heter Ulla Engquist och hon håller kurser runt om i hela landet. Nyfikna kan kolla in hennes hemsida http://www.speciell.nu/. Jätteduktig och mycket insprierande!

Linnea på stickkurs...
Kunskaperna från denna kurs tillämpas på nuvarande stickprojekt och kommer att visas upp här så fort den är klar. En liten omlott-tröja till lilla snäckan... Skall bli lagom till våren. Och på tal om den så kändes det verkligen att den var påväg igår! Hoppas att det håller i sig!
