torsdag 3 februari 2011

Ett år senare

Tänk vad fort ett år går! Och vad mycket det kan innehålla! Det senaste året som har gått har nog varit det viktigaste året i mitt liv så här långt! Och frågan är om något kan toppa det som har hänt. Under året har nämligen vår lilla dotter Linnea kommit till världen!


Jag har alltså både varit gravid med allt vad det innebär och sedan föddes Linnea i Augusti. Nu är hon snart 6 månader och livet börjar återgå till någon form av rutin. Detta, tillsammans med mitt företag, har gjort att jag inte har orkat med att blogga. Under våren jobbade jag jättemycket och det tillsammans med graviditeten gjorde att det inte fanns utrymme för något pyssel eller direkt hundliv alls. Sedan kom som sagt lill-snäckan och då blev det ännu mindre tid.


Men nu skall vi se om vi kan komma igång igen! Men det innebär också att bloggen får en lite annan inriktning. Lite mera barn och lite mindre hund och pyssel. Den stackars Merry får mest bara hänga med och har inte längre samma centrala roll i familjen. Han har liksom blivit lite petad från den posten. Han har inte alltid tyckt om denna fördelning, men har anammat sin roll som storebror galant! Han har fått en ny uppgift i livet: han vaktar Linnea!


Det kan jag tydligen inte klara av bra nog... Det har till och med gått så långt att han kunde fortsätta en promenad runt nyår trots att smällare brände av och smällare är typ det enda han är rädd för i hela världen!

Men jag hoppas att jag skall få med lite pyssel in emellan jobb och familj.

Må gott!

1 kommentar: