I fredags åkte jag, Linnean och Linneas mormor på utflykt till Kristianstad. Dels för att titta på Galleri Avvika där projektårseleverna i Textil visade vad de har hållt på med. Men minst lika mycket för ett besök på min absoluta favorit garnaffär i skåne: Helylle! De har så himla mycket fint och jätteduktig personal! Och nog fick jag lite garn med mig hem!
Två små koftor till Linnean skall det bli. Och eftersom Drops har haft 30% rea på sina ullgarner så kostade de nästan ingenting! En dryg 100-lapp för varje kofta! Det skall bli riktigt roligt att sticka dessa koftor under sommaren!
I övrigt har vi inte hunnit med så mycket. Efter en tillfällig (?) svacka i firman så har jag igen full rulle, men det kan ju alltid bli mer ;-) Men något litet har jag hunnit med i stiltjen: en krok att hänga på barnvagnen. Idén fick jag från ViFöräldrar men jag måste säga att jag tycker att mina krokar blev mera stylish... Så nu är det bara dags att åka iväg på shoppingrunda! Maken har redan använt dem när han har varit och handlat och de fick väl godkänt!
Men ikväll skall jag arbeta på att äta upp mitt kilo choklad jag fick på Mors Dag och fortsätta sticka på den lilla fjärilskoftan!
