Lite hundträffar har vi hunnit med under våren också. Vi är aktiva i Svenska
Yorkshireterriersällskapet och försöker arrangera lite aktiviteter här i den södra landsändan. I mars var vi på Hand med Hunds Hundcafé i Staffanstorp. Där kan man fika, både människoföda och hundgodis. Sedan finns där lite aktiveringsleksaker för hundarna, men i övrigt är tanken att de skall hålla sig ganska stilla. Ett perfekt sätt för att träna social träning med andra ord! Så har de en liten butik med lite olika saker i. Ett riktigt trevligt ställe med andra ord!
Och i söndags var vi på promenad på Ribberborg i Malmö. Trevliga yorkar var med och vi
träffade även många andra trevliga hundar. Vi hade verkligen tur med vädret också! När vi var påväg till Malmö öppnade sig himlen och regnet bara öste ner! Men när vi kom ner i hamnen så lyste solen igen...
Och så mycket plats att springa på!!! Merry fick sig några ordentliga "terrier-rus" när han träffade en valp som genast var med på noterna! Att få sträcka ut ordentligt och springa runt, runt, runt är det bästa som finns!
Promenaden avslutade vi på ett fik i västra
hamnen och alla små fyrbeningar var totalt slut! Sämre söndagseftermiddag kan man ju ha!!!
Ops! Tryckfelsnisse har varit framme: Ribersborg heter det ju!
SvaraRaderaGabriella