söndag 15 maj 2011

Oj oj oj, vad tiden går!

Skulle kunna vara en ständig rubrik för denna blogg... Jag hade ju tänkt att nu när man är föräldraledig kommer man ha massor av tid att pyssla och att blogga. Nu har det inte riktigt blivit så. Ett annat problem är att jag har massor av idéer, men väldigt lite tid att genomföra och avsluta dem. Men nu har jag lite på gång, men ännu är det inte riktigt klart.

Under tiden skulle jag vilja rekomendera en annan blogg som jag såg häromdagen: Hjärtekatten. Det är en välgörenhetsblogg där man kan virka en Amigurimikatt som man skickar in och som sedan i sin tur skickas till Drottning Silvias Barnsjukhus i Göteborg och delas ut till barn som har legat inne för hjärtsjukdomar. På bloggen finns beskrivning för hur man bär sig åt om man vill virka och skicka en katt, eller om man inte kan eller vill virka men ändå vill stödja projektet.
Länk till sidan http://hjartekatten.blogspot.com/

Själv virkar jag inte så mycket, men detta känner jag för att försöka hinna med!
I övrigt håller jag på att färdigställa en liten omlottkofta till Linnea, och har precis börjat på en ny kofta. Sedan har jag lite återbruksprojekt på gång. Jag har hittat ett antal fina mönster till kläder till Linnean men kände att jag inte hade något tyg. Efter en titt i min och mannens garderob hittade jag diverse plagg och snart så växer Linneans garderob och vår minskar! A win-win situation!!!
Jag har dessutom hunnit sy lite till mig själv i vår, men inte hunnit ta bilder än. Jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar