
Dåså, det börjar lacka mot jul och antalet projekt ökar drastiskt. Varför köpa julklappar när man kan göra dem själv?! I och för sig är det bara inbillning att det blir billigare, men det blir så mycket roligare ju!!!
I fredags var jag på Helylle i Kristianstad och syndade. Ja, jo, jag köpte ju garn till ett par julklappar men det var inte riktigt meningen att jag skulle köpa mer än ett nystan till mig själv... Jag har länge gått och fluktat efter ett nystan Kauni, ett printfärgat ullgarn som säljs i stora nystan som räcker till en hel trekantssjal. Men det är ju så svårt att välja fel. Jaja, då får man ju köpa mer än ett nystan... Det är inget annat att göra.Nåja, fint kommer det att bli.
Så var jag och hämtade paketet från Stickbutiken också. Däri ligger det en blivande mössa, tossor och byxor. Vem som skall få alla dessa godsaker får vi se på julafton... Visst är berget härligt!!??
Merry tycker väl inte att det är så kul när matte sitter och stickar hela tiden, men det är ju rätt så mysigt att ligga brevid i soffan...