måndag 11 mars 2013

Säkra vårtecken?? Och lyssnar på kroppen..

Sådär säkert var inte vårtecknen... En dag med fantastiskt väder och över 10 plusgrader, men sedan har det droppat drastiskt till omkring nollan och imorse var vi nere under fem minusgrader. Trist och modstulet. Men solen värmer dock! Inte lika starkt som i förra veckan, men dock. Och det är ju bra!

Igår kväll ställdes yogan in och olika anledningar gjorde att Linnean var uppe sent. Men istället för att sitta uppe sent gick jag och lade mig tidigt med utsikten att ligga och läsa länge. Men det blev knappt 20 min innan ögonlocken föll igen, så jag sov gott redan innan klockan tio. Och så skönt det var!!! Jag är ju långt ifrån utvilad, eftersom jag sovit så dåligt under så lång tid, men skillnad är det.

Så idag kan jag lyssna på den lilla ängeln på min vänsteraxel som säger kloka saker i mitt öra. (Djävulen på höger axel når knappt fram alls) så jag har lyssnat på både ängeln och kroppen och tagit det väldigt lugnt idag, trots att jag har väldigt mycket att göra egentligen. Men jag intalar mig att om jag blir färdig med en del saker en dag eller två senare är inte hela världen. Och om jag går och lägger mig tidigt ikväll också så kanske jag kan komma igång lite tidigare imorgon och få en del gjort då med trots att vi skall både till BVC och dansa imorgon eftermiddag. Och det går ganska bra, ibland sipprar det igenom lite stress och tankar på vad detta är med min framtida planering, men jag håller emot och tänker: Ett jobb i taget, en vecka i taget!

Jag har också bestämt mig för att inte titta på teven denna veckan. Iallafall inte slötitta utan något verkligt intresse. Möjligen kommer jag att titta på någon film, men annars skall jag försöka hitta på annat som ger mer energi och/eller avkoppling. För var gång jag gör det känner jag att slötittande på teven snarare stjäler energi än tillför. Ofta blir jag rastlös och liteirriterad och känner att jag kastar bort min tid. Och alltför ofta sitter jag dessutom uppe för länge också...

Vi får se hur det går... Lämnar er med en som vet hur man njuter av tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar