tisdag 2 april 2013

Påskfirande!

Har länge tänkt att det var dags för ett positivt inlägg!!! Men varken tiden eller orken har räckt till, så nu tar jag mig tid! Egentligen borde jag naturligtvis göra något annat, men skit samma!!!

Det har ju varit påsk och även om jag var tvungen att jobba vissa dagar trots att jag inte hade tänkt det så har vi hunnit med massa mysiga förberedelser och aktiviteter.

Helgen innan påsk planterade jag och Linnean om lite blommor och jag fick hjälp att pynta riset. Även om koncentrationen är kort och intensiv hos en 2,5 åring så är det kul att kunna börja göra saker tillsammans! Dessutom var det ju våffeldagen!




Påsken inleddes med påskmat och snaps på skärtorsdagen...

...och på långfredagen var vi bjudna till äggjakt med korvgrillning på. Det var sju ungar totalt och först fick de minsta leta själva och fick sedan varsitt påskägg och en liten present. Kallt var det, men supermysigt!!! Vi höll på medan elva och ett, och det var uppehåll hela tiden, men medans vi packade ihop började det snöa ordentligt!


Och på påskdagen bar det iväg till farmor och farfar för familjemys och övernattning. Det är så härligt när Linnean kan leka med kusiner, farbröder och inte minst farmor och farfar! Tur med vädret har vi också haft i helgen. Utöver fredagen som var mulen och snöig så har det varit, förvisso kallt, men soligt! Och både jag och Merry fick en härlig liten stund i solen!














Nu skall jag se tillbaka på dessa bilder och minnas en härlig helg och försöka att inte tänka på jobbstress, tandutdragande och trotsiga 2,5åringar som annars dominerar tillvaron för tillfället...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar