söndag 24 februari 2013

Klappa garn...

När man har förkylning både i kroppen och i knoppen så är det bra att klappa garn! Idag var jag så utomordentligt rastlös, och inget orkar jag göra åt det på grund av en gryende förkylning. Sova kunde jag inte, för resten av familjens aktiviteter störde, och läsa fungerar dåligt. Trots en jättespännande bok så kan jag inte förmå att hålla koncentrationen mer än några sidor.
Så vad gör man, jo man går in i förrådet och klappar på lite garn och ut kom jag med tre projekt: ett UFO: flerfärgastickad väst av Rowan, två nystan mjölkgarn som skall bli en cowl Pretty Little Thing (http://www.ravelry.com/patterns/library/pretty-thing) och garn till en hel kofta planerad sedan länge.
Och vad gör jag nu då? Jo jag börjar på ett annat!!! Ikväll tar jag mod till mig och kastar mig ut i danskans virvlar och startar vårens utmaning: Geilsk Rundt Regnet. Håll tummarna att jag inte blir ännu mera tokig på köpet..! ;-)

1 kommentar:

  1. Den där västen är rätt snygg, alltså... Men man är tvungen att köpa garnet från henne direkt, va?

    SvaraRadera