Varje kväll när jag läser saga innan Linnea skall somna så vill hon att vi skall läsa Tove Janssons bok: "Hur gick det sen?". Detta är en bok som kommer från min egen barndoms bokhylla, så den ligger mig varmt om hjärtat. Och varje kväll blir jag så sugen på ett mönster på hattifnatt-vantar, och idag har jag tagit mig i kragen och startat! Och Karbonz-stickor och garnet Fabel har verkligen varit en lisa för själen. Ibland tror jag att sjukvården hade tjänat på att skriva ut garn och stickor istället för piller... I alla fall för oss garn-nerdar.
Jag har även avslutat mina två lyxstickningar i förra veckan. Gratitudesjalen var verkligen en fröjd att sticka! Och jag har en härva till i samma garn, annan färg som skall bli en Opsa, också ett sjalmönster från Visalisa. Men det får vänta lite.
Sockarna har legat ett tag. Att en virkad kant och ett par knappar skall ta sådan tid ibland... De är stickade efter ett mönster ur boken "Think outside the Sox" i ett Crazy Zaurball garn.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar