onsdag 8 maj 2013

Life is good!

Tänk om alla dagar kunde vara som de här senaste dagarna! En skön mix av jobb, avkoppling, barnlek och vardagslyx. 

I söndags fick jag hela dagen för mig själv. T tog Linnean med till farmor och farfar så jag fick hela dagen för mig själv. För även om jag har massor med jobb skall jag sy balklänning till mig själv också. Så det får bli på lediga dagar. Så jag sydde, åt vad jag ville, stickade lite, tittade på någon film och bara slappade. 

Och i måndags jobbade jag på ordentligt, men tog en timme ledigt för att gå ut och leka med Linnea. Och på kvällen var jag på föreläsning och ute och åt med en kär vän. 

Igår, tog vi långlunch och tog med oss lunchen ut! Och drack lite vin till det! Själva, för Linnea var ju på dagis! Busigt och vardagslyx så det förslår!

Och nu käkar jag lunch på stan med en hög med tidningar som sällskap. Inspiration till jobb och Lisa för själen. Detta efter en god session hos terapeuten!

Och nu tänker jag det är ju så här det ska vara! Jobb och vardag med små avbrott av vardagslyx! Och det är ju inte helt omöjligt att genomföra! Visst, arbetsdagarna kanske blir långa men å andra sidan kanske man orkar bättre med dessa små avbrott...

Idag är en bra dag! Nu hade jag ju nästan helt glömt hur stressigt och tråkig vardag det var i morse. Nu är jag på plus igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar