Jobb och jobb förresten. Jag syr på en balklänning till mig själv. Vi skall på bal 1juni och inga gamla klänningar passar längre. Rent bortsett från att det är roligt att sy nytt!! Och det är så roligt att sy till sig själv för en gångs skull! Och designa och rita mönster.
Och nu skall jag även börja på en axelvärmare som jag skall ha då. Den skall stickas i ett underbart garn som heter Malabrigo Worsted, 100% Merino ull, i en superhärlig lila färg som heter Velvet Grapes! Jag har verkligen längtat efter att få börja på detta, men var tvungen att färdigställa sockarna först. Och det gjorde jag imorse! Bilder kommer senare då de är en present...
Bilder på klänning och axelvärmare kommer också snart, i samband med balen.
Så i eftermiddags packade vi eftermiddagskaffet och åkte till Häckeberga för en liten picknick. Helt underbart! Lagom varmt, kanske tre droppar regn, och fullt med vitsippor och nyspruckna löv i skogen! Det är som att ställa sig i en dusch och bara låta energin strila över en!!! Så jag lämnar er med lite bilder därifrån...






Inga kommentarer:
Skicka en kommentar