söndag 21 april 2013

Produktiv!!!

Äntligen färdig! Min Rundt Regnet blev faktiskt klar redan för två veckor sedan och den blev sååå bra!!! Jag har hittat ett nytt favoritgarn: Geilsk bomull/ull. Lättstickat och mjukt och skönt, inte det minsta sticksigt. Och lagom varmt! Jag har haft känningar av ryggskott mer eller mindre hela veckan och har därför haft den på mig i princip varje dag och den håller ryggen varm, men man blir inte varm och svettig! Det kommer att bli mer i detta garn!
Och fler av Geilsk designer blir det också. Detta var det roligaste jag har stickat på länge! Genialiskt! Jag är helt stum av beundran! Det är verkligen inte raktuppochner stickning och man får tänka både en och två gånger ibland, och ibland förstår man inte riktigt hur det är tänkt, men följer man bara beskrivningen så blir det rätt och fullständigt logiskt.



 Så har jag hunnit sticka en liten Prinsessbakelse! En ny liten vårmössa till Linnean. Den är stickad efter Tant Koftas Hit och dit-mössa, och det var verkligen jätteroligt! En superbra beskrivning som är lätt att anpassa. Jag kunde gott ha låtit resåren varit lite tajtare, för den blev lite stor. Men förhoppningsvis kan hon ha den lite längre nu. För det har verkligen blivit en favorit! Hon ville prova den flera gånger under tiden jag stickade och när den var klar så modellade hon frivilligt!




Nu är ju inte detta de enda projekten...
Jag har köpt garn till en axelvärmare som skall göras tills i början på juni då maken och jag skall gå på bal. Det är för mig ett nytt garn; Malabrigo. Otroligt vackert och mjukt! Det kommer att bli så underbart! Men jag har inte riktigt orkat starta den eftersom jag måste nysta härvorna och dessutom sätta mig in i ett engelskt mönster. Men det kommer!


Istället har jag börjat på ett par sockar som skall bli till en väninnas födelsedag, om jag inte behåller dem själv vill säga... ;-)
De stickas i ett billigt garn som jag har stickat i jättemycket! Det heter Wool-Time och är ett sockgarn från Stoff och Stil. Det är tunt och mjukt och jättedrygt och jag har stickat massor i det. Det noppar lite, men håller bra både i form och slitage. Jag har både stickat vantar, halsduk, mössa och en liten tröja i det förut. Och jag har fortfarande ett antal grå nystan kvar. Så igår när jag var på Stoff och Stil så okynnes-shoppade jag lite... Jag hoppas att det fortfarande håller bra i kvaliteten, för nu skall det bli massor av sockar och vantar under året till presenter och julklappar! Bara så att ni vet!
Mönstret är från StickaMera/Ulrika Korkala och heter Solskenssockar och är jättemysigt att sticka! En vacker vriden resår, mosstickning och en liten fläta! Enkelt men tillräckligt mycket variation för att inte bli tråkigt. Kan nog utan vidare bli ett favoritmönster som tål att stickas om!



 I övrigt är det ganska bra just nu. Jag tragglar vidare med massor av jobb och hos terapeuten, men det får bli ett annat inlägg! Idag är det vårstädning i trädgården som gäller! Jag återkommer med detta snart...



3 kommentarer:

  1. Vart har du hittat mönstret till koftan, den är så läcker.

    SvaraRadera
  2. Cool kofta!! Jättesnyggt! =)

    SvaraRadera
  3. Leta efter Geilsk. Finns några få återförsäljare i Sverige. Hon har jättefina saker.

    SvaraRadera