På sista tiden har det gungat ordentligt i den här skutan! Mycket har hänt under 2012, både bra och dåligt, i vår lilla familj. Och förändringar är jobbigt, oavsett om de är positiva eller negativa. Dessvärre kom de negativa förändringarna i slutet av året och det slutade väl inte riktigt som vi hade tänkt oss. Sedan inledde jag året med ett ryggskott utan dess like vilket inte gjorde saken bättre. Jag fann mig själv sitta på kanten till det stora, djupa svarta hålet och dingla med fötterna, medan jag funderade på att hoppa i. Så därför började inte heller 2013 så bra som vi tänkt oss.
Men nu är det dags att ändra på det! Nu tar jag fram alla verktyg jag har för att inte trilla i igen!
Idag börjar jag med tre.
1. Jag har skrivit in mig på gym! De där råden om att man mår bättre när man tränar har jag haft hur många undanflykter till som helst. Främst jag har inte tid och att jag inte har råd. Men tiden är en prioritering, hur tråkigt det än låter, och pengar.... Ja, det kostar mer att gå till en massör två gånger i månaden, hur mysigt det än är! Så i eftermiddag skall jag till gymmet för första gången på flera år.
2. Bloggen. Jag kommer att byta inriktning på bloggen lite. Det kommer fortfarande vara handarbete och hundar, men mer av det övriga livet. Lite som en dagbok light. Ni kommer inte få besöka mitt allra innersta, men jag kommer att dela med mig av tankar om livet och vad jag vill göra med min tillvaro för att (en gång för alla?) må lite bättre. Förhoppningsvis skall bloggen uppdateras betydligare oftare än innan!
3. Roliga saker. Med eget företag och en liten 2 1/2åring, hund och man (tyvärr kommer de i den ordningen) är det svårt att gå kurser eller liknande. Därför kommer jag att försöka gå på olika saker så ofta jag hinner; bio, teater,balett, StickCaféer, littraturcirklar, skogspromenader, strandpromenader etc. Jag skall också prioritera att göra annat som kanske håller mig i lite mer rörelse i motsats till att bara sitta stilla i soffan och sticka. Och jag startar ikväll med StickCafé på Ebbas ikväll!!!!
Lämnar er med en bild på vardagslyx från igår: nybakat bröd, soppa och den sista slatten rödvin som blev över i lördags...
pink pink!
2 dagar sedan
Jamen det var ju det jag sa, det är inte roligt här nere i grottan, mycket bättre "där uppe". Jag ska simma i morgon o passa på att köpa ett sim/gymkort. På väg "upp till dig" ;-) <3
SvaraRaderaHade några riktigt mörka dagar i slutet på förra veckan och fick till slut nog! Så nu får vi se. En dag i taget! Jag sitter här uppe, just nu på en trevlig picnicfilt en bit från kanten. Solen skiner och du är såå välkommen, Mia!
SvaraRadera