måndag 10 juni 2013

Vad är väl en bal på slottet?

Om inte alldeles underbar!

Eller ja, på Malmö Rådhus var det ju förstås. Men trevligt var det! Och jag hade en helt underbar avkopplande helg med egentid på fredagskvällen då maken var och installerade Linnean och Merry hos farmor och farfar. Så jag hann med att blocka min Grapewine, göra pedikyr och manikyr.
 
På lördagen fick jag långfrukost och jag hann till och med läsa ut min bok som jag har hållit på med hela våren. Så åkte jag in och åt lunch på Lilla Torg i Malmö innan jag och maken sammanstrålade på hotell Kramer.
 
Sedan var det till att ta på feststassen och festa dagen lång. Det är så underbart att få klä upp sig, se alla andra, äta god mat och sedan dansa natten lång till Storbandsjazz! Därför var jag helt upptagen med det och det blev inte många bilder. Men så här fina var vi! Och jag skämdes verkligen inte för mig i min hemmasydda klänning!  Jag hade inte skämts i den om jag så var bjuden på prisessbröllopet heller, för den blev jättefin och satt jättefint! 

 
Sedan var övernattningen på hotellet ännu bättre! Fint rum, sköna sängar, jättegod hotellfrukost! Och barnvakteriet hade gått superbra! En riktigt lyckad helg med andra ord!
Men det var en stressig vecka, på många olika plan, och det har dessvärre lämnat spår efter sig. I tisdags i förra veckan kom klådan och exemen och i onsdags var jag dessutom tvungen att avboka ett kundmöte för att jag mådde så dåligt. Det börjar rätta till sig, men många stressmoment kvarstår så det tar tid. Jag har fortfarande mycket jobb och jag behöver verkligen vara ledig. Men imorgon skal jag åka på garnexkursion till Köpenhamn med ett par väninnor. Det skall bli underbart!



1 kommentar:

  1. Helt fantastiskt vacker, ni båda två, och klänningen och sjalen sitter jättefint på dej!
    Kul att höra att du själv säger att du känner dej fin i det =)
    JAg har sytt en balklänning i hela mitt liv, och det gör jag inte om!
    JAg har sytt mycket, men det var överkurs för mej, den jag sydde till dottern när till studentbalen!

    Det låter som en väldigt perfekt helg, sånt som behövs så väl, när man är småbarnsföräldrar, och egentid är en bristvara =)

    Ha det gott

    Ingrid

    SvaraRadera